The making of
mei 16, 2018Het starten van een onderneming doe je niet van de een op de andere dag. Daar denk je uitgebreid over na. Je overlegt met het thuisfront. Met vrienden. Met relaties. En uiteindelijk haal je professionele ondersteuning aan boord voor die gebieden waar je zelf wat minder bekwaam in bent. Zo ook voor de positionering van Doeve MKB-advies. Want hoe zorg je er nou voor dat je uit die grijze massa komt? Dat je jezelf op de kaart zet. Dat mensen snappen dat je geen accountant meer bent. Dat jij die adviseur bent die op de leuning van je stoel komt zitten om samen alle mogelijke problemen te tackelen. Met name de problemen die bedreigend zijn voor de continuïteit van je onderneming.
Samen met een bureau dat gespecialiseerd is in positioneringstrajecten, ZZindi Corporate Communicatie, hebben we de positionering opgepakt.
In maart hebben we de markt al geïnformeerd dat ik gestart ben met mijn eigen bureau en vanaf nu zal je wat vaker van mij horen. Althans, als je je hebt ingeschreven voor de gratis tips. Maar in de tussenliggende periode hebben we absoluut niet stil gezeten. We hebben een huisstijl ontwikkeld. Het drukwerk is klaar. Social mediakanalen zijn ingericht.
Het is best spannend om een eigen onderneming op te zetten. Spannend, maar ook erg leuk. Nooit geweten hoeveel energie het geeft om een eigen onderneming op te zetten! Waar ik vooral erg blij van werd, dat was de fotoshoot. Dat was iets waar ik erg tegenop zag, maar wat absoluut moest van ZZindi met het oog op de herkenbaarheid. Samen met fotografe Coby Bergsma en een aantal relaties hebben we op een mooie zonnige dag de basis gelegd voor de visuele identiteit van Doeve MKB-advies. Iets waar ik al die relaties die belangeloos hebben meegewerkt aan de fotoshoot enorm dankbaar voor ben.